English Fables. The Nurse and the Wolf. Упражнение на артикли

Упражнения на артикли в английском языке

Чтобы закрепить теорию употребления артиклей мы должны поработать с материалом практической части. Для этого приглашаем вас на курсы английского Левобережной

Для того, чтобы правила усваивались более эффективно и не вызывали чувства однообразия, мы поделили упражнения на 5 групп.

5 групп упражнений на артикли английского языка:

Первая группа – это артикль + слово.

1. ___ arm 9.___old woman 17.___ hour

2. ___ animal 10.___theatre 18.___ insect

3. ___ seaside 11.___orchid 19.___North Pole

4. ___actress 12. ___ jungle 20.___ finger

5. ___ dog 13. ____ billion 21.___ ant

6. ___ Netherlands 14. ____ monkey 22. ___ woman

7. ___ actor 15. _____ earache 23. ___eagle

8. ___ iPhone 16. _____ Pacific Ocean 24. ___e-book

Вторая группа – это словосочетания.

1. Listen to ___ radio 5. History of ___ media

2. ___ romance of ___ busy broker 6. As___ result of my work

3. ___ Christmas Presents 7.___adventure of her husband

4. ___ great fire of London 8.___busy day

Третья группа – это предложения, в которые нужно вписать артикль the или же ничего.

1. In ___last two years things have got very tight.

2. ___ Normans also brought with them ___ French language.

3. All she knew was that he was ___ very ill and they were completely out of ___money.

4. She was just eleven years of age, and ___ moon was shining brightly in ___ gardens of ___ palace.

5. Please, state your destination clearly and have ___ exact fare ready.

6. Shakespeare made___fuller use of ___ English language than any other writer.

СОБИРАЕТЕСЬ СДАВАТЬ IELTS/TOEFL?

NATIVE ENGLISH SCHOOL — ЛУЧШИЙ ПОМОЩНИК В ПОДГОТОВКЕ К МЕЖДУНАРОДНЫМ ЭКЗАМЕНАМ!

С НАШЕЙ ПОМОЩЬЮ УСПЕШНО СДАЛИ ЭКЗАМЕНЫ СОТНИ НАШИХ СТУДЕНТОВ

БУДЬТЕ УВЕРЕНЫ В СВОИХ ЗНАНИЯХ

Четвертая группа – это предложения, в которые нужно вписать артикли a/an или the.

1. You know, it’s ___ very expensive smartphone.

2. Korinna is ___ doctor.

3. She paid fifty euro of rent ___ month.

4. Give ___ fool горе enough, and he will hang himself.

5. ___ train leaves tomorrow at three o’clock.

6. I am ___ important woman now.

7. Their stems lay in ___ water, on which there floated ___ large tulip petal.

8. In ___ small town ___ man stole some money from ___ house.

9. ___ man wrote a story and sent it to ___ publishing house.

10.___ driver in ___ American bus is ___ unique figure.

Пятая группа – вписать в предложения артикли a/an, the или оставить нулевой артикль.

1. ___bird in___hand is worth two in___bush.

2. In autumn when it is raining hard ___ umbrella is necessary.

3. ___ dogs bark, but ___ caravan goes on.

4. What is ___ Miracle’s Cost?

5. One day he saw something in ___ newspaper about ___ fair in ___park near his house.

6. ___ train leaves tomorrow at three o’clock.

7. ___ goal of this course is to help you become ___ better teacher.

8. So young Peter Munk used to ___sit all through ___ week tending ___ wood-kiln.

9. He was ___ handsome, ___strong and ___very smart.

10. ___enemy will agree, but ___ friend will argue.

11. They told in ___ newspapers that ___ big stage-coach was lifted off ___ road and thrown aside like ___ rag.

12. Late one night ___ shoemaker sat cutting his leather with ___ snip, snip, snap, watched by his wife and watched by his cat.

13. Big Ben is ___bell in ___ clock tower in London.

14. Whidbey Island may be only ___ ferry ride from Seattle, but it’s ___ world apart.

15. On January 26, 1948, ___ man posing as ___ public health official arrives at ___ bank in Tokyo.

16. ___ beggar found ___ leather purse that someone had dropped in ___ marketplace.

17. ___ father came home from ___ long business trip to find his young son riding ___ brand new bike.

18. Pure white snow and ice covered ___ Earth for as far as he could see.

19. John had been taught to carry his Master’s dinner in ___ basket, every day, to ___ place where he worked.

20. Upon arriving home in eager anticipation of ___ leisurely evening, ___ husband was met at the door by his sobbing wife.

А теперь давайте проверим свои ответы!

Test 1.

1) an; 2) an;3) the; 4) an; 5) a; 6) the; 7) an; 8) an; 9) an; 10) the; 11) an; 12) the; 13) a; 14) a; 15) an; 16) the; 17) an; 18) an; 19) the; 20) a; 21) an; 22)a; 23) an; 24) an.

Test 2.

1) the; 2) the,a; 3) the; 4) the; 5) the; 6) a; 7) the; 8) a.

1) the; 2) the,the; 3) 0,0; 4) the,the,the; 5) the; 6) 0, the.

1) a; 2) a; 3) a; 4) a; 5) the; 6) an; 7) the, a; 8) a,a,a; 9)a, the; 10) the, an,a.

Test 5.

1)A,the,the ; 2) an; 3) the,the; 4) the; 5)the,a,the; 6) the; 7) the, a;

8) 0, the,the; 9) 0,0,0; 10)an,a; 11)the,the,the,a; 12) a,a;

13) a,the; 14)a,a; 15)a,a,a; 16)a,a,the; 17)a,a,a;

18) the; 19)a,the; 20)a,the.

После проверки результатов своих тестов, мы видим на что нужно сделать еще раз упор и что повторить. Команда NES желает вам плодотворного дня и приглашает на английский по выходным в Киеве. тест на знания английского .

Тест на артикли с ответами и пояснениями

Автор: English Guru 22 Апр. 2020 в Тесты

Тест на артикли в английском языке содержит 20 вопросов и охватывает все основные случаи употребления данной части речи. Он построен на материалах приёмных экзаменов для поступающих на английское отделение факультета иностранных языков МГУ. Задания специально сгруппированы так, чтобы помочь вам наиболее эффективно повторить тему артикли перед экзаменами.

Если вам понравился наш тест на английские артикли (article test) или вы хотели бы получить пояснения по определенным заданиям, то пишите комментарии!

❤ Поделись статьей с друзьями! И подпишись на email-рассылку и Twitter. ❤

English Guru

Автор 312 статей в этом блоге.

Администратор сайта English Guru. Лейтмотив данного проекта — учить английский в увлекательной форме. Судите сами, мы добиваемся успеха в том, что мы любим, т. е. профессионал в любом деле всегда начинал с простого хобби, а настоящим гуру может называться только тот, кто сделал своё увлечение смыслом жизни.

В школе этого не расскажут:  Спряжение глагола s'islamiser во французском языке.

Упражнения «Артикль a, an, the в английском языке»

Артикли в английском языке: a, an, the. Правила использования. Задания.

Употребление артиклей в английском языке: определённый артикль the , неопределённый артикль a ( an ), нулевой артикль.

Употребление артиклей в английском языке – сложная задача для начинающих изучать этот один из самых распространённых языков в мире. Артикли в английском языке бывают трёх видов, и, несмотря на то, что существуют четкие правила, объясняющие их использование, выбрать правильный артикль порой бывает нелегко.

Существует три артикля в английском языке:

определенный артикль the : Did you enjoy the party? — Тебе понравилась вечеринка?

два неопределенных артикля в английском:

— артикль a — употребляют, если следующее слово начинается с согласной: I’m reading a book about England — я читаю книгу об Англии

— артикль an — если слово, стоящее после него, начинается с гласной: I read an interesting story — я читала интересную историю

“ zero article ” (нулевой артикль в английском языке) – это отсутствие артиклей: Does she like meat or fish? — Она любит мясо или рыбу?

Артикли в английском языке могут стоять непосредственно перед существительным:

She is an artist — она художник

Кроме того, артикли в английском могут быть отделены от существительного с помощью наречия или прилагательного:

the newly renovated church — недавно отреставрированная церковь

a beautiful young woman — красивая молодая женщина

Правила употребления артиклей в английском языке

Употребление неопределённых артиклей в английском языке “a” и “an” :

1. Неопределённые артикли в английском языке “ a ” или “ an ” употребляются с существительными только в единственном числе в следующих случаях:

1.1. Если о предмете или человеке упоминают впервые, а также, если перед существительным стоит прилагательное в функции определения описательного характера:

Can I make a suggestion? — Могу я предположить?

Suddenly there was a loud bang — внезапно раздался громкий удар

1.2. С существительными в конструкции “ there is ” ( there was ):

There was a noise outdoors — на улице был какой-то шум

1.3. С существительными в сочетании с прилагательным “ such ”:

such a day, such a car etc .

1.4. В восклицательных предложениях с усилительным местоимением “ what ” употребляются неопределённые артикли в английском языке:

What a day! “What a nice journey!”

1.5. C существительными, которым предшествует слово “ half ”:

half an hour, half a day etc .

1.6. Слова, которые начинаются с буквы “ u ”, при условии, что она произносится как / ju: / (например, “ united”, “useful ”), всегда употребляются с артиклем “ a ” (not “ an ”):

English is an universal language

English is a universal language

1.7. Cлова “ one and ones ” и все фразы, начинающиеся с этих слов ( such as one-sided, once-over ),всегда употребляются с артиклем “ a ”:

a one-parent family, a one-way trip etc .

1.8. Если аббревиатуры начинаются с букв: F, H, L, M, N, R, S or X , а произношение этих букв начинается с гласного звука (например, F произносится, как / ef /), то в таких случаях всегда используется неопределённый артикль “ an ” (not “ a ”):

an MBA degree, an FBI agent etc .

1.9. В составе некоторых устойчивых сочетаний употребляется неопределённый артикль в английском языке:

a lot of, twice a day, as a result, it’s a pity .

1.10. С профессиями:

a pilot , an engineer .

Употребление определенного артикля в английском языке ”the”

2. Определенный артикль the в английском языке употребляется как с единственным числом, так и со множественным; как с исчисляемыми, так и с неисчисляемыми существительными в следующих случаях:

2.1. Если речь идет о конкретном лице или предмете в конкретной ситуации: Can you walk the dog? Can you put the book on the table? Оба собеседника знают, о какой собаке и о какой книге идет речь. Другими словами, определённый артикль the – это эквивалент выражению «вон тот, конкретный». Представьте, что Вы возвращаетесь из магазина и говорите своему другу: «Я купил(ла) the телефон». Этими словами вы введете своего друга в заблуждение, ведь на самом деле вы сказали: «Я купил(ла) вон тот телефон», а ваш друг понятия не имеет, о каком телефоне идёт речь. Поэтому, упоминая о предмете или человеке впервые, правильно будет сказать: I bought a phone yesterday .

2.2. Если предмет или явление имеет описание:

“ This is the phone that I was telling you about yesterday ”.

2.3. Если о предмете или лице упоминалось в контексте ранее:

This is a house. The house is very old .

2.4. Если существительное в английском языке выражает единственный в своем роде предмет, ставится определённый артикль the:

the sun, the world, the sky, the universe , или же единственный в определённом пространстве предмет: the door, the window etc .

2.5. В сочетании с прилагательными в превосходной степени:

the best friend, the longest trip etc .

2.6. В сочетании с порядковыми числительными в английском языке:

the first day, the second chance etc .

2.7. При употреблении с прилагательным “same”:

the same day, the same time etc .

2.8. С существительными, обозначающими названия озер, водопадов, проливов, горных хребтов, групп островов, сторон света, рек, морей, океанов:

the Thames, the Atlantic Ocean, the Alps, the Bermudas, the English Channel, the Gulf Stream, the Suez Canal, the Niagara Falls etc .

2.9. С названиями стран, состоящих из нескольких слов, включающих в себя следующие: federation, republic, union, state, kingdom. Например:

the German Federal Republic, the USA, the UK etc .

2.10. В названиях пустынь также употребляется определённый артикль the в английском:

the Sahara Desert

2.11. В качестве исключения определённый артикль the в английском языке употребляется со следующими географическими названиями: the Netherlands (в переводе на русский – Ничьи Земли, чтобы показать, что они все-таки кому-то принадлежат, используют определенный артикль в английском языке):

the Crimea, the Caucasus, the Vatican, the Congo, the Lebanon, the Hague и с некоторыми другими

2.12. С существительными, обозначающими названия гостиниц, театров, музеев, судов:

the Hilton, the Covent Garden, the Titanic, the Bolshoy Theatre etc .

2.13. С существительными, обозначающими названия англоязычных газет:

the Financial Times, the Daily Mail etc .

2.14. В составе устойчивых сочетаний употребляется определённый артикль the:

to play the piano/ the violin / the guitar / the cello etc., to tell the truth, to go to the cinema/ theatre, to listen to the radio, the other way

2.15. С фамилиями, если фамилия стоит во множественном числе и обозначает всю семью:

the Smiths, the Browns etc .

Употребление нулевого артикля “zero article» (опущение артиклей в английском языке)

3. Артикли в английском языке опускаются в следующих случаях:

3.1. Перед именами собственными, а также перед существительными, обозначающими звания и титулы:

Professor N., General B., Queen Y .

3.2. Перед существительными, обозначающими дни недели на английском:

3.3. С существительными в сочетании с предлогами в английском языке “ from ….to, from …. till ”:

from beginning to end, from north to south, from nothing till everything, from head to foot etc .

В школе этого не расскажут:  Спряжение глагола pocher во французском языке.

3.4. С существительными, после которых указывается число или номер:

page 45, room 8, tram 7

3.5. С существительными после глаголов “ to appoint ”, “ to elect ”:

to appoint director, to elect deputy .

3.6. Артикли в английском языке не употребляются с существительными, обозначающими следующие географические понятия:

3.6.1. названия континентов, а также стран и городов, состоящих из одного имени собственного:

Europe, Asia, Australia, France, Italy, Spain etc .

3.6.2. названия отдельных островов (если это не группы островов), гор (если это не горная цепь), а также названия озер (если в их названии есть слово “ Lake ”):

Malta, Elbrus, Lake Ontario etc .

3.6.3. названия улиц и площадей:

Red Square, Trafalgar Square, Street, Regent Street etc .

3.7. В заголовках газет и журнальных статей:

Tasty farewell to winter, Colour of Dream

3.8. В некоторых устойчивых сочетаниях артикли в английском языке не употребляются:

on foot, by heart, by car, at home etc .

3.9. При употреблении таких существительных в общем смысле:

Time is money. Life isn’t easy. Love and friendship …

При определении этих существительных в конкретизированном значении используется определенный артикль в английском языке:

Don’t you know anything about the life of this people? Where is the money I’ve laid on the shelf?

Артикли в английском языке. Упражнения

Упр. 1. Вставьте артикль, где необходимо.

1.This is . book. It is my . book. 2. Is this your . pencil? — No, it isn’t my . pencil, it is ray sister’s . pencil. 3. I have . sister. My . sister is . engineer. My sister’s . husband is . doctor. 4. I have no . handbag. 5. Is this . watch? — No, it isn’t . watch, it’s . pen. 6. My sister is at . school. She is . pupil. 7. My cousin has . big . black . cat. My cousin’s . cat has two . kittens. 8. I like your . beautiful . flower. Give me . flower, please. 9. My . mother is at . home. She is reading . interesting . book. 10. My . father is not at . home. He is at . work. He is . doctor. He is . good . doctor. He works at . hospital. . hospital is large.

1. This is . good . book. Take . book from . table. Put this . book into . bookcase.

2. . weath­er is fine today. . sky is blue. . sun is shining brightly in . blue . sky.

3. Where is . soup? — . soup is in . big saucepan on . gas-cooker.

4. Where are . cut­lets? — . cutlets are in . refrigerator on . lit­tle plate.

5. There is no . bread on . table. Where is . bread?

6. . weather is fine today. Let’s go and play in . yard. There are many . children in . yard. They are playing with . ball.

7. Where is . table in your brother’s . room? — His . table is near . window.

8. I can see . fine . vase on . shelf. Is it your . vase?

9. We have no . piano in our . living-room.

10 . My . uncle is . married. He has . beautiful wife. They have . son, but they have no . daughter.

11. I can see . nice . coffee-table in . middle of . room to . right of . door. It is . black and . red. I like . coffee-table.

12. Our . TV-set is on . little . table in . corner of . room.

13. There is. beauti ­ful picture in my father’s . study, . picture is on . wall to . left of . window.

14. This is . boy. . boy is at. school. He is . pupil. This . boy is my . brother ‘s . friend. He has . cat, but he has no . dog. He likes his . cat. He gives . cat . milk every day.

15. Yesterday I received . letter from my . friend. . letter was interesting.

17. Are you . worker? — No, I am . student.

Упр. 3. Вставьте артикль, где необходимо.

1. My brother is . pupil. He goes to . school.He goes to . school in . morning. He has five or six . lessons every day. In . afternoon he goes . home. At . home he does his . homework. In . evening he reads . books. He usually goes to . bed at . half past ten. At . night he sleeps. 2. My father goes to . work in . morning and

comes . home in . evening. 3. I get up at . half past seven in . morning and go to . bed at . quarter to eleven in . evening. 4. When does your mother leave . home for . work? — She leaves . home for . work at . quarter past eight. 5. When do you leave . home for . school? — I leave . home for . school at. half past. eight .

Упр. 4. Вставьте артикль, где необходимо .

It was. hot day. . sun was shining brightly in . blue sky. . wolf and . lamb met at . stream. . water in . stream was cool and clear. . wolf saw that . lamb was fat and wanted to eat it. He began to shout : «You, . fool, you are making . water dirty!» . lamb was afraid. It looked at . wolf and said in . thin voice: «But, . Mr. Wolf, I cannot make . water dirty for you from . place where I am standing, because . stream runs from you to me.» «Stop talking!» shouted . wolf in . angry voice. «I know you! I met you six months ago, and you were very rude to me.» «You are wrong, . Mr. Wolf,» cried . lamb, «you could not meet me six months ago: I am only four . months old.» «Never mind,» said . wolf, “if it wasn’t you, it was your brother.» And with these . words he seized . poor lamb and carried it into . wood.

Определенный артикль the 2: school / the school и др.

Сравните school и the school:

Alison is ten years old. Every day she goes to school. She’s at school now. School begins at 9 and finishes at 3.

Today Alison’s mother wants to speak to her daughter’s teacher. So she has gone to the school to see her. She’s at the school now.

Мы говорим, что ребенок goes to school (ходит в школу) или is at school (в школе, как ученик). Мы не обязательно думаем о какой-то конкретной школе. Мы думаем о школе как об общей идее (учиться).

Мама Элисон – не ученица. Она не ‘at school’, она не ‘go to school’. Если она хочет увидеть учительницу Элисон, она goes to the school (= школу Элисон, конкретное здание).

Мы используем prison, hospital, university, college и church таким же образом. Мы не используем the, когда думаем об общей идее этих мест и для чего они предназначены. Сравните:

С большинством других мест, вам необходимо использовать определенный артикль the. Например, the cinema, the bank (см. уроки 72C и 73D).

Мы говорим go to bed / be in bed и т.п. (не the bed):

  • It’s time to go to bed now.
    Пора идти спать/в постель.
  • Do you ever have breakfast in bed?
    Ты когда-нибудь завтракал в постели?

go to work / be at work / start work / finish work и т.п. (not the work):

  • Chris didn’t go to work yesterday.
    Крис вчера не ходил на работу.
  • What time do you usually finish work?
    В какое время ты обычно заканчиваешь работу?

go home / come home / arrive home / get home / be at home и т.п. :

  • It’s late. Let’s go home.
    Уже поздно. Пошли домой.
  • Will you be at home tomorrow afternoon?
    Ты будешь дома завтра днем?

Мы говорим go to sea / be at sea (без the), когда значением является ‘отправиться/быть в морском путешествии’:

    Keith works on ships. He is at sea most of the time.
    Кит (муж. имя) работает на кораблях. Большинство своего времени он проводит в море.

Упражнения

1. Закончите каждое предложение, используя предлог (to/at/in etc.) + одно из следующих слов:

bed home hospital hospital prison school university work

  1. Two people were injured in the acc readonly>.
  2. In Britain, children from the age of five have to go .
  3. Mark d >.
  4. There is a lot of traffic in the morning when everybody is going .
  5. Cathy’s mother has just had an operation. She is still .
  6. When Julia leaves school, she wants to study economics .
  7. Bill never gets up before 9 o’clock. It’s 8.30 now, so he is still .
  8. If you commit a serious crime, you could be sent .

2. Закончите предложения с данным словом (school и т.д.). Используйте определенный артикль the, если необходимо.

    (school)
    a. Every term parents are invited to to meet the teachers.
    b. Why aren’t your children at today? Are they ill?
    c. When he was younger, Ted hated .
    d. What time does usually start in the mornings in your country?
    e. A: How do your children get home from ? By bus? B: No, they walk. isn’t very far.
    f. What son of job does Jenny want to do when she leaves ?
    g. There were some people waiting outs > to meet their children.

Упражнения на употребление артиклей

Exercises in English about the Articles

I. Поставьте существительные во множественное число, сделав все необходимые преобразования в предложении.

  1. A dog is an animal.
  2. A potato is a vegetable.
  3. A pencil is like a pen.
  4. A ruler is a thin rectangular wooden or plastic strip.
  5. A test-tube is a hollow glass tube.
  6. A writer writes a book.
  7. The man who is sitting there is my friend.
  8. The girl in that room is my sister.
  9. The boy does his work well.

II. Поставьте существительные в единственное число, сделав все необходимые преобразования в предложении.

  1. Horses are animals.
  2. Boots are kinds of shoes.
  3. Watches are small clocks.
  4. Novels are books.
  5. Children are not always good.
  6. Stockings are long socks.
  7. Schools are large buildings.

III. Поставьте а/an, где необходимо.

1
I haven’t got computer. Do you keep record of the results?
2 I am not chemist, I am biologist. I work in theoretical research team.
3 You made very bad mistake. I’ve got very good idea.
4 It is convincing result. It is standard method.

IV. Поставьте the , где необходимо.

  1. Which city is ___ capital of ___your country?
  2. What is ___largest city in ___world?
  3. Our apartment is on ___third floor.
  4. Help! Fire! Somebody, call ___fire brigade.
  5. Who was ___first man to walk on ___moon?
  6. «Where is ___your dictionary?» » It’s on ___top shelf on ___right.»
  7. We live in ___country, about five miles from ___nearest village.
  8. ___Prime Minister is ___most important person in ___British government.
  9. I don’t know everybody in ___this photograph. Who is ___man on ___left?
  10. It was a very nice hotel but I don’t remember ___name.
  11. I didn’t like her ___first time I met her.

V. Поставьте a/an, the , где необходимо.

  1. I turned off ___ light, opened ____ door and went out.
  2. Excuse me, can I ask ____ question, please?
  3. Alan is ____ best player in our football team.
  4. How far is it from here to ____ airport?
  5. Enjoy your holiday and don’t forget to send me ____ postcard!
  6. Have you got ____ ticket for ____ concert tomorrow night?
  7. Yesterday I bought ____ jacket and ____ shirt.____ jacket was cheap but ____ shirt was expensive.
  8. What is ____ name of ____ director of ____ film we saw ____ last night?
  9. “Where are _____ children?” “They’re in ____ garden.”
  10. My sister’s _____ teacher in ____ school near Leicester. She has three children, two girls and ____ boy. ____ girls are in her class at school, but ____ boy isn’t old enough for school yet.
  11. Jane and Bill are ____ very nice couple. She has ____ clothes shop, and he works in ____ office in ____ centre of town.
  12. “Where are my shoes?” “On ____ floor in ____ kitchen.”
  13. “How much are the driving lessons?” “Fifteen pounds ____ hour.”
  14. When you come to bed, can you put ____ cat out and turn off ____ light?
  15. I went to ____ restaurant last night.
  16. What’s _____ name of ____ restaurant we went to last night?

VI. Выберите правильный вариант употребления артикля the.

Potatoes / The potatoes are not expensive.

  1. This is a good meal. Potatoes / The potatoes are very nice.
  2. Everybody needs friends / the friends.
  3. Jan doesn’t go to parties / the parties very often.
  4. Children / The children learn things / the things very quickly.
  5. I enjoy eating in restaurants / the restaurants.
  6. I enjoy taking photographs / the photographs. It’s my hobby.
  7. I must show you photographs / the photographs I took when I was on holiday.

Если перед такими существительными, как method, theory, effect, device и т.п. стоит имя собственное в притяжательном падеже, то артикль не употребляется:

Seitz’s hypothesis, Whipple’s model.

Если имя собственное стоит в общем падеже, то употребляется определенный артикль:

the Holl effect, the Boltzman factor, the Gerrish drive, the Coulomb field etc.

VII. Поставьте the, где необходимо.

  1. 1. The DNA was examined by ____ Klein-Smith method.
  2. 2. ____ Wilson’s model has been applied.
  3. 3. ____ Hodgkin-Huxley equations modified by Dodge have been solved.
  4. 4. The system is studied by ___ Smith’s method.
  5. 5. Measurements performed on Bi-Te alloys are compared with Seeback coefficients (S) using ___ Kelvin’s second relation P=ST.

VIII. Поставьте a/an, где необходимо.

1. It is ___ pleasure to do ___ business with such ___ efficient organization.

2. I have ___ headache. I have ___ pain in my shoulder.

3. You must be strong in ___ mind and body.

4.If they had ___ mind to, they could easily get it published.

5. Oh, I know there’s no danger, but I’m ____ little frightened all the same. ___

6. Little of the equipment was standardized.

7. It is possible to make ___ very good living from being a businessman.

8. The quality of ___ urban living has been damaged by excessive noise levels. 9.

He was one of ___ few men of science who never terrified me, probably because he never behaved like ___ doctor.

В школе этого не расскажут:  Практические советы тем, кто собирается сдавать языковые экзамены.
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Изучение языков в домашних условиях